Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVeiga, Amélia; Magalhaes, António M.; Amaral, Alberto
TitelMeta-governance and the supply of degree programmes in the context of Bologna.
Lessons from the Portuguese case.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 6 (2016) 2, S. 27-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Studium; Bologna-Prozess; Hochschulsystem; Student; Ausland; Portugal
AbstractMeta-governance instruments are promoting the establishment of accreditation and evaluation practices that impact institutional autonomy, and, consequently, the supply of degree programmes. The changing environment in Portuguese higher education reflects the interaction between the implementation of the Bologna degree structure and the impact of evaluation practices promoted by the national accreditation agency. With the aim of understanding the impact of the role of European and national meta-governance instruments on institutional strategies, this paper analyses the variations of the supply of degree programmes in three Portuguese universities. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: