Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKennedy, Ian Geoffrey; Latham, Gloria; Jacinto, Hélia
TitelEducation skills for 21st century teachers.
Voices from a global online educators' forum.
QuelleCham; Heidelberg: Springer (2016), xvii, 114 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringer briefs in education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-22607-X; 978-3-319-22607-1; 978-3-319-22608-8
DOI10.1007/978-3-319-22608-8
SchlagwörterKritikfähigkeit; Wissen; Empirische Untersuchung; Inhaltsanalyse; Qualitative Forschung; Vergleichende Bildungsforschung; Metakognition; Problemlösen; Lehrer; Kooperatives Lernen; Lernmotivation; Forschendes Lernen; Digitalisierung; Berufliche Kompetenz; Berufsanforderung; Informationskompetenz; Professionalisierung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Antwort; Netzwerk; Wissenschaftliche Literatur; Zukunft
AbstractThis monograph presents the current views, challenges and future needs of educators from a global online exchange where educators and researchers discuss the 21st century skills needed by students and teachers. The three editors, who participated in the global online research discussion group, also assumed the role of authors to summarise, analyse and celebrate the myriad of ideas generated in a topic thread that had well over a thousand responses from 26 countries. Through Comparative Analysis they then compared the posters' ideas to some current big thinkers in education. This text promotes teachers' voices from diverse disciplines and sectors who are united in their desire for purposeful and radical change in how teaching is carried out and what is taught. The text advocates shifting power away from government control and standardisation towards empowering teachers to guide and further develop the unique talents of diverse individuals. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: