Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrasch, Katrin; Kleinert, Corinna; Matthes, Britta; Ruland, Michael
TitelWhy do we collect data on educational histories over the life course the way we do?
Core questionnaire design decisions in starting cohort 6-adults.
Gefälligkeitsübersetzung: Warum sammeln wir Daten über den Bildungsverlauf im Lebenslauf auf diese Weise? Grundsätzliche Entscheidungen beim Fragebogendesign für die Startkohorte 6 - Erwachsene.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. The example of the National Educational Panel Study. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 331-347
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_19
SchlagwörterBildung; Fragebogen; Panel; Datengewinnung; Daten; Kompetenzentwicklung; Qualität; Erwachsener; NEPS (National Educational Panel Study)
Abstract"Starting Cohort 6-Adults is one of six samples of the German National Educational Panel Study (NEPS) and covers members of the adult population living in Germany from multiple birth cohorts. It aims at collecting data on educational processes and competence development in adult life as well as on learning environments, decision processes, and returns. To achieve these objectives, it is necessary to gather life-course information, particularly in the area of education and employment. In this chapter, we describe our core questionnaire design and justify why we collect life-course data the way we do. We begin by presenting theoretical principles of life course research and discussing their consequences for questionnaire design. Subsequently, we describe how the process of recalling events and their dating is supported by instrument design in order to guarantee that retrospective life course data will be complete and consistent. Finally, we illustrate the analysis potential of the collected life course data." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: