Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGerstl-Pepin, Cynthia (Hrsg.); Reyes, Cynthia (Hrsg.)
TitelReimagining the public intellectual in education.
Making scholarship matter.
QuelleNew York; Bern; Frankfurt; Berlin; Brussels; Vienna; Oxford; Warsaw: Peter Lang (2015), XVI, 167 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 463
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4331-2520-1; 978-1-4331-2521-8
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Fremdeinschätzung; Soziale Interaktion; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medienwirkung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Aktivität; Öffentliche Meinung; Öffentlichkeit; Akademiker; Aufsatzsammlung; Dialog; Diskussion; Forscher; USA
AbstractWhile the term "public intellectual" has been used to describe scholars who seek to share their research with the public, little work has been done to examine the role of a public intellectual in the field of education. This book builds upon the notion of the public intellectual in a way that makes the term more accessible, using it to refer to education scholars who seek to share their research outside of academia. Media coverage of educational issues is rife with self-appointed experts on education who have claimed space in public discussions to define educational problems and dominate public dialogues on education. But where are the education researchers in these academic dialogues? This book addresses their absence, sharing the stories of scholars who are seeking to enter public dialogues and reclaim space for reasoned dialogue on education. The stories of public scholars highlighted here acknowledge that the policymaking arena is teeming with value conflicts that can lead to dismissing or ignoring research if it does not fit with political agendas. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: