Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCastaño Muñoz, Jonatan; Punie, Yves; Inamorato Dos Santos, Andreia; Mitic, Marija; Morais, Rita
TitelHow are Higher Education Institutions Dealing with Openness?
A Survey of Practices, Beliefs, and Strategies in Five European Countries.
QuelleSevilla: Institute for Prospective Technological Studies (IPTS) - Joint Research Centre, European Union (2016), 91 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheJRC Science for Policy Report
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1831-9424
ISBN978-92-79-55330-1
DOI10.2791/709253
SchlagwörterUmfrage; Kommunikation; Informations- und Kommunikationstechnologie; Bildungspolitik; Offenes Bildungssystem; Offene Erziehung; Offenes Lernen; Open Educational Resources; Universität; Hochschulentwicklung; Offene Universität; E-Learning; Internationaler Vergleich; Kooperation; Offenes System; Online-Kurs; Strategie; Open Access; Deutschland; Europa; Frankreich; Polen; Spanien
Abstract"Open Education is on the agenda of half of the surveyed Higher Education Institutions (HEIs) in France, Germany, Poland, Spain and the United Kingdom. For the other half of HEIs, Open Education does not seem to be an issue, at least at the time of the data collection of the survey (spring 2015). This report presents results of a representative a survey of Higher Education institutions in five European countries (France, Germany, Poland, Spain and the United Kingdom) to enquire about their Open Education (OE) practices, beliefs and strategies (e.g MOOCs). It aims to provide evidence for the further development of OE to support the supports the Opening Up Communication (European Commission, 2013) and the renewed priority on Open Education, enabled by digital technologies, of ET2020." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: