Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuesada, Antonio; Ariza, Marta R.; Abril, A.m.
TitelBuilding on teachers' beliefs to support inquiry pedagogies. Looking for synergies between two European projects.
QuelleAus: Gómez Chova, L. (Hrsg.); López Martínez, A. (Hrsg.); Candela Torres, I. (Hrsg.): INTED2014. Proceedings, 8th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy (2014) S. 4370-4378
PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN2340-1079
ISBN978-84-616-8412-0
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-118072
SchlagwörterFragebogenerhebung; Lehrertyp; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Lehrerpersönlichkeit; Forschendes Lernen; Mathematikunterricht; Mathematische Bildung; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Forschendes Lehren; EU-Forschungsprogramm; EU-Projekt; Spanien
AbstractEducational research has pointed out the impact that teacher attitudes and beliefs have on innovation and changes in curriculum. On the other hand it has also been reported that any professional development course should be built upon teacher views and practices to be successful. Thus, understanding teachers' beliefs about professional development courses related to IBL approaches can inform us how teachers are likely to adopt and implement this methodology. Taking into account this framework we aim to analyse how Spanish teachers of Mathematics and Science education perceive some features of IBL before they will be engaged in professional development courses as learners and multipliers. Through this study we provide a rich picture of teachers' views about usefulness of PD courses, difficulties and hindering factors for IBL, attitudes towards IBL implementation, etc. This paper reports some early results, which will be analysed and discussed from our National perspective. Data were collected using a Spanish version of a questionnaire, designed in English within the project, which has also been use in a cross-international survey. Based on those findings, some implications for teacher development using IBL will also be discussed. (Author).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: