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Autor/inn/enBoockmann, Bernhard; Nielen, Sebastian
InstitutionInstitut für Angewandte Wirtschaftsforschung (Tübingen)
TitelMentoring disadvantaged youths during school-to-work transition.
Evidence from Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Unterstützung beim Übergang von der Schule in den Arbeitsmarkt für benachteiligte Jugendliche. Befunde aus Deutschland.
QuelleTübingen (2016), 45 S.
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ReiheIAW-Diskussionspapiere. 123
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1617-5654
SchlagwörterBenachteiligtenförderung; Sekundarstufe I; Schüler; Mentoring; Hausaufgabenhilfe; Übergang Schule - Beruf; Arbeitserprobung; Berufseintritt; Ausbildungsförderung; Berufsvorbereitung; Betriebspraktikum; Unterstützung; Benachteiligter Jugendlicher; Schulabgänger
Abstract"In the German school and vocational education systems, there is a wide range of support measures during school-to-work transition. We analyze a novel program providing mentoring to low-achieving school leavers. The program bridges different stages and different institutional systems in secondary and post-secondary education. Using high-quality survey and administrative data and propensity score matching, we find some positive effects on the probability of transiting into the dual vocational education system in the intermediate run. Higher program intensity leads to larger treatment effects. Contrary to the goals of the program, however, there is only weak evidence that it accelerates transitions into vocational training immediately after the first school-leaving certificate." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch-quantitativ; empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2009 bis 2013.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/3
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