Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrison Gutman, Leslie; Schoon, Ingrid
TitelCorrelates and consequences of uncertainty in career aspirations.
Gender differences among adolescents in England.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 80 (2012) 3, S. 608-618Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2012.02.002
SchlagwörterBildung; Zukunftsperspektive; Bildungschance; Bildungsmotivation; Chancengleichheit; Unsicherheit; Soziale Herkunft; Adoleszenz; Bildungsabschluss; Schulleistung; Sozioökonomischer Faktor; Berufserwartung; Ausbildungswahl; Berufsberatung; Berufswahl; Berufswunsch; Hochschulbildung; Geschlechtsspezifik; Jugendlicher; England; Großbritannien
Abstract"Young people today face a great deal of uncertainty regarding their career opportunities, yet relatively little information is known about the correlates and consequences of uncertain aspirations. Drawing upon the Longitudinal Study of Young People in England (LSYPE) born in 1989/90, this study examined a pathway model investigating whether uncertain career aspirations and other associated variables mediate the link between socioeconomic status and prior achievement and later educational outcomes. Gender differences were also examined. Findings indicate that adolescents who had lower prior achievement and were from lower socioeconomic backgrounds were more likely to have uncertainty in their career aspirations. The hypothesized model was supported to some extent, indicating that uncertain career aspirations and other associated variables were significant mediators. Unexpectedly, adolescents with uncertain career aspirations had higher academic performance at age 16 and a greater likelihood of educational enrollment at age 18 compared to those with high, certain aspirations, when parental educational expectations, school motivation, perceived academic ability and useful career advice were taken into account, suggesting that these young people may benefit from an extended period of moratorium in their career choice." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2004 bis 2009.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: