Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur |
---|---|
Titel | Education and training monitor 2015. |
Quelle | Luxemburg: Amt für Veröffentlichungen der Europäischen Union (2015), 84 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Education and training monitor. 04 |
Zusatzinformation | Country Report Germany |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2363-1988 |
ISBN | 978-92-79-50620-8 |
DOI | 10.2766/180281 |
Schlagwörter | Bildung; Informationstechnologische Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsdefizit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Europäischer Qualifikationsrahmen; Bildungsstatistik; Frühpädagogik; Durchlässigkeit; Bildungsabschluss; Schulleistung; Computerprogramm; Übergang Schule - Beruf; Mobilitätsförderung; Partizipation; Ausgaben; Finanzierung; Investition; Öffentliche Ausgaben; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Professionalisierung; Hochschulbildung; ECTS (Europäisches System zur Anrechnung von Studienleistungen); Auslandsstudium; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Anrechnung; Quote; Hochschulabsolvent; Europäische Union; Bildungspersonal; Student; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | The fourth edition of DG EAC's annual flagship publication charts the latest evidence available on a number of issues directly related to ET 2020's priority areas, such as the Europe 2020 headline targets, education investment and educational poverty. It also points to policy levers that can actively contribute to inclusiveness, quality and relevance. Where possible, its quantitative analysis is complemented by an assessment of structural and process indicators to reveal barriers in the EU's education and training systems. The Education and Training Monitor 2015 is a report in two volumes. Volume 1 takes the form of a cross-national, thematic analysis. Volume 2 comprises twenty-eight individual country reports. Highlights of the country analysis are included in the summary in Volume 1, while the country reports themselves can be found online. (Text excerpt, IAB-Doku) ". |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/2 |