Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCrossley, Michael (Hrsg.); Arthur, Lore (Hrsg.); Mcness, Elizabeth (Hrsg.)
TitelRevisiting Insider-Outsider Research in Comparative and International Education.
QuelleOxford: Symposium Books Ltd (2015), 264 S.Verfügbarkeit 
ReiheBristol Papers in Education
ZusatzinformationVerlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-873927-67-0
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Feldforschung; Forschungsmethode; Methodologie; Qualitative Forschung; Vergleichende Forschung; Gruppenzugehörigkeit; Kulturelle Identität; Wissensgenerierung; Interkulturelle Begegnung; Multikulturalität; Multiperspektivität; Fremdheit; Mobilität; Internationaler Vergleich; Globalität; Interkulturelle Forschung; Perspektive; Wissensproduktion; Forscher; Individuum; Anderer; Afrika; China; Europa; Großbritannien; Indischer Ozean; Lateinamerika; Pakistan; Südasien
Abstract"This volume recognises how many researchers across the social sciences, and in comparative and international education in particular, see themselves as insiders or outsiders or, more pertinently, shifting combinations of both, in the research process. The book revisits and problematises these concepts in an era where the global mobility of researchers and ideas has increased dramatically, and when advances in comparative, qualitative research methodologies seek to be more inclusive, collaborative, participatory, reflexive and nuanced. Collectively, the chapters argue that, in the context of such change, it has become more difficult to categorise and label groups and individuals as being 'inside' or 'outside' systems, professional communities, or research environments. In doing so, it is recognised that individual and group identities can be multiple, flexible and changing such that the boundary between the inside and the outside is permeable, less stable and less easy to draw." [Abstract: Editors of Education Worldwide].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: