Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlsen, Jennifer K.; Belenky, Daniel M.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol
TitelCollaboration on procedural problems may support conceptual knowledge more than you may think.
QuelleAus: 12th international conference on intelligent tutoring systems. June 5, 2014, Honolulu, Hawaii USA. 3nd workshop on intelligent support for learning in groups. Program. (2014) [6 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterProblemlösen; Grundschule; Primarbereich; Individuelles Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Lerngemeinschaft; Experiment; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Lernsystem; Multimediales Lernen; Augenbewegung; Datenanalyse; Versuch; Kollaboration; E-Learning; Entwicklung; Konzeption
AbstractWhile collaborative intelligent tutoring systems (ITSs) have been designed for older students and have been shown to support sense-making behaviors, there has not been as much work on creating systems to support collaboration between elementary school students. [The authors] have developed and tested, with 84 students, individual and collaborative versions of an ITS that supports students' learning of equivalent fractions. [The paper] presents preliminary data analysis focused on understanding what design patterns are associated with sense-making behaviors. Triangulating between log data, eye-tracking data, and transcript data, [the authors] find evidence of sense-making behaviors for students who work collaboratively on procedural problems as shown by a correlation of increased levels of joint visual attention and conceptual learning gains, longer time spent on hints compared to students working individually, and example dialogue. Future work will examine collaborative episodes more closely to isolate design features that are beneficial for elementary school students. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: