Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNore, Hæge
TitelRe-Contextualizing Vocational Didactics in Norwegian Vocational Education and Training.
QuelleIn: International journal for research in vocational education and training, 2 (2015) 3, S. 182-194Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2197-8646
DOI10.13152/IJRVET.2.3.4
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-115585
SchlagwörterLehrer; Lernprozess; Didaktik; Curriculum; Berufsbildung; Arbeitsplatz; Berufsorientierung; Duales Ausbildungssystem; Berufsschule; Ausbilder; Norwegen
AbstractThis article explores teachers and trainers didactical practices in different contexts in Norwegian VET: schools and workplaces. With the introduction of e-resources and e-portfolios in VET, learners as well as teachers and trainers experience a more hybrid learning-arena, which claims for a re-contextualization of vocational didactics as well as re-defining roles and responsibilities of the actors. The article discuss new forms of boundary crossing, dealing with e-portfolios as boundary objects, increasing learner autonomy, transformative learning outcomes, interaction between actors and designing learning processes in hybrid learning-arenas. Vocational didactics as understood in a teacher-training context are challenged by more actors and new forms of interactivity with technological tools crossing sites. The study is based on a longitudinal study in a national project on quality assessment, interviews with teachers and trainers as well as apprenticeship training offices supported by documentary evidence from three trades: sales, plumbing and industrial mechanics.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: