Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrunello, Giorgio; Rocco, Lorenzo
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelThe labour market effects of academic and vocational education over the life cycle.
Evidence from two British cohorts.
Gefälligkeitsübersetzung: Beschäftigungseffekte von Hochschul- und Berufsausbildung im Lebenslauf. Fakten aus zwei britischen Kohorten.
QuelleBonn (2015), 42 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 9275
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsertrag; Einkommensentwicklung; Berufsausbildung; Arbeitsmarktchance; Qualifikationsverwertung; Hochschulbildung; Auswirkung; Dequalifizierung; Hochschulabsolvent; Großbritannien
AbstractSeveral commentators have argued that vocational education provides a smoother school to work transition than academic education. In the long - run, however, the skills it provides depreciate faster and individuals with this type of education are less capable of adapting to technical change. Because of this, its short - term advantages trade off with expected long-term disadvantages in terms of employment, wages or both. Using two UK cohort studies, that allow us to follow individuals for at least 16 years in the labour market, we investigate whether this view has empirical support. For employment, our results indicate that the initial advantage associated to vocational education declines over time, without turning however into a disadvantage at later ages. For real net wages, the picture is more nuanced, with results that vary by cohort and educational level. Overall, our evidence suggests that vocational education is associated to lower expected long-term utility only for the younger cohort with higher (post-secondary) education. We further distinguish between dominant and non-dominant vocational education to account for the different bundles of skills held by individuals, and find that those with a more balanced bundle tend to have higher expected long-term earnings. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: