Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTumen, Semih
TitelSkill acquisition in the informal economy and schooling decisions.
Evidence from emerging economies.
Gefälligkeitsübersetzung: Qualifikationserwerb im informellen Sektor und Bildungswahl. Erkenntnisse aus Schwellenländern.
QuelleIn: Labour : review of labour economics and industrial relations, 29 (2015) 3, S. 270-290
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1121-7081; 1467-9914
DOI10.1111/labr.12059
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Argentinien; Bolivien; Brasilien; Chile; Costa Rica; Dominikanische Republik; El Salvador; Guatemala; Kolumbien; Mexiko; Nicaragua; Panama; Paraguay; Peru; Schattenwirtschaft; Schule; Türkei; Uruguay; Venezuela; Lateinamerika; Auswirkung; Internationaler Vergleich; Ecuador; Abbruch; Hochschulbildung; Bildungsbeteiligung; Quote; Informelles Lernen; Schule; Sekundarbereich; Schullaufbahnentscheidung; Informelles Lernen; Schattenwirtschaft; Informeller Sektor; Qualifikationserwerb; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Abbruch; Auswirkung; Quote; Hochschulabsolvent; Jugendlicher; Argentinien; Bolivien; Brasilien; Chile; Costa Rica; Dominikanische Republik; Ecuador; El Salvador; Guatemala; Kolumbien; Lateinamerika; Mexiko; Nicaragua; Panama; Paraguay; Peru; Türkei; Uruguay; Venezuela
AbstractInformal jobs offer skill acquisition opportunities that may facilitate a future switch to formal employment for young workers. In this sense, informal training on the job may be a viable alternative to formal schooling in an economy with a large and diverse informal sector. In this paper, I investigate if these considerations are relevant for the schooling decisions of young individuals using panel data for 17 Latin American countries and micro-level data for Turkey. Specifically, I ask if the prevalence of informal jobs distorts schooling attainment. I concentrate on three measures of schooling outcomes: (1) secondary education enrollment rate; (2) out-of-school rate for lower secondary school; and (3) tertiary education graduation rate. I find that the secondary education enrollment rate is negatively correlated with the size of the informal economy, whereas the out-of-school rate is positively correlated. Moreover, the tertiary education graduation rates tend to fall as the informal employment opportunities increase. This means that informal training on the job may be crowding out school education in developing countries. Policies that can potentially affect the size of the informal sector should take into consideration these second-round effects on aggregate schooling outcomes. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Labour : review of labour economics and industrial relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: