Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLattimer, Heather (Hrsg.); Caillier, Stacey (Hrsg.)
TitelSurviving & thriving with teacher action research.
Reflections and advice from the field.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2015), XIII, 209 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducational Psychology. 33. Critical pedagogical perspectives
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1943-8109
ISBN1-4331-2987-6; 978-1-4331-2987-2
SchlagwörterAktionsforschung; Bildungsforschung; Forschungsdesign; Forschungsplanung; Schulforschung; Schülermitwirkung; Feedback; Methodik; Unterrichtsforschung; Lehrbuch; Partizipation; Durchführung
AbstractAction research can be a transformative learning experience that strengthens educators' practice and empowers our voices. For the novice action researcher, however, it can sometimes be frustrating, isolating, and overwhelming. The book is a [...] companion for educators embarking on the action research journey. [It] shares the collected wisdom of more than thirty experienced teacher researchers. Designed to guide readers through the research process, the book is divided into five sections that reflect critical components of action research: developing a research question, designing a plan, engaging student voice, implementing the research process, analyzing data and sharing results. Relevant for both novice and seasoned action researchers, the book is [designed] for use in graduate education coursework, among professional learning communities, or by teachers embarking on action research independently. The text design, which includes introductory statements and guiding questions for each section, allows the book to stand alone as a guide for action research or it can serve as a [...] complement to a more traditional, procedurally focused action research methods textbook. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: