Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Taraghi, Behnam; Saranti, Anna; Ebner, Martin; Großmann, Arndt; Müller, Vinzent |
---|---|
Titel | Adaptive learner profiling provides the optimal sequence of posed basic mathematical problems. |
Quelle | Aus: Rensing, Christoph (Hrsg.); Freitas, Sara (Hrsg.); Ley, Tobias (Hrsg.); Muñoz-Merino, Pedro J. (Hrsg.): Open learning and teaching in educational communities. 9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014, Graz, Austria, September 16-19, 2014. Proceedings. Cham u.a.: Springer (2014) S. 592-593
PDF als Volltext |
Reihe | Lecture notes in computer science. 8719 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-319-11199-5; 978-3-319-11200-8 |
DOI | 10.1007/978-3-319-11200-8_85 |
Schlagwörter | Learning Analytics; Lernender; Lernen; Lernprozess; Lernverhalten; Frage; Mathematik; Mathematisches Problem; Cluster; Analyse; Sequenz |
Abstract | Applications that try to enhance learners' knowledge can profit by the creation and analysis of learner profiles. This work deals with the derivation of an optimal sequence of questions by comparing similar learning behaviour of users of a mathematics training application. The adaptation of the learners' clusters to the answers of the revised optimal question sequence improves learning. (Verlag). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2016/1 |