Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCancula, M. P.; Planinsic, G.; Etkina, E.
TitelAnalyzing patterns in experts' approaches to solving experimental problems.
QuelleIn: American journal of physics, 83 (2015) 4, S. 366-374
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.4913528
SchlagwörterNaturwissenschaftliche Kompetenz; Physik; Physikunterricht; Experte; Novize
AbstractWe report detailed observations of three pairs of expert scientists and a pair of advanced undergraduate students solving an experimental optics problem. Using a new method ("transition graphs") of visualizing sequences of logical steps, we were able to compare the groups and identify patterns that could not be found using previously existing methods. While the problem solving of undergraduates significantly differed from that of experts at the beginning of the process, it gradually became more similar to the expert problem solving. We mapped problem solving steps and their sequence to the elements of an approach to teaching and learning physics called Investigative Science Learning Environment (ISLE), and we speculate that the ISLE educational framework closely represents the actual work of physicists. 2015 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: