Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeixeira, Pedro N.; Videira, Pedro M.
TitelHigher education in Lusophone countries.
One language, many stages of development in higher education.
QuelleIn: Leadership and governance in higher education. Supplemental volume, 5 (2015) 1, S. 97-127Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2191-5989
SchlagwörterVergleich; Entwicklung; Portugiesisch; Hochschulbildung; Land; Vergleich; Portugiesisch; Land; Hochschulbildung; Entwicklung
AbstractPortuguese speaking countries represent one of the largest linguistic communities in the world, though this tends to be less visible in the case of higher education than for other widely spoken languages. Moreover, the existing literature on higher education systems in Lusophone countries is scarce and very unevenly distributed. Thus, in this article we briefly present the higher education systems of the Lusophone countries. We give particular attention to their recent patterns of development and their current regulatory frameworks regarding the governance at the system and institutional levels. In our analysis we explore the main similarities and differences present in those systems. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and governance in higher education. Supplemental volume" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: