Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPopkewitz, Thomas S. (Hrsg.)
TitelThe "reason" of schooling.
Historicizing curriculum studies, pedagogy, and teacher education. 1. publ.
QuelleNew York: Routledge (2015), XVI, 263 S.    Verfügbarkeit 
ReiheStudies in curriculum theory
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-138-01746-7; 978-1-315-78047-4
SchlagwörterBildungsforschung; Lehrerbildung; Curriculum; Aufsatzsammlung
Abstract"Problematizing the "reason" of schooling as historical and political, leading international and interdisciplinary scholars bring together theory and practice to challenge the assumed common sense of schooling and the relation of society, education, and curriculum studies. Examining the limits of contemporary notions of power and schooling, the argument in this book is that the principles that order school subjects, the curriculum, and teaching reforms are historical practices that govern what is thought, acted on, and talked about. Highlighting the dynamics of social exclusion and normalizing curriculum and exploring questions of social inclusion, The "Reason" of Schooling underscores the urgency for rethinking curriculum research"--Provided by publisher.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)