Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolewa, Rebecca
Titel"Ich bin so in der Mitte" - Bilingualität und Akkulturation aus Sicht Jugendlicher mit türkischem Migrationshintergrund.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 43 (2014) 2, S. 107-124    Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Bilingualismus; Jugendlicher
AbstractRecent educational research studies have shown that many children from in-migrant families are considered to be among the under-achievers in the German educational system. One of the main groups consists of children with a Turkish ethnic background. Researchers as well as politicians and teachers still point at linguistic deficits, namely insufficient proficiency in German, as the overall cause of the problem. Since cultural differences and acculturative challenges are often ignored within such research studies, the following study attempts to gain an insight into teenagers' subjective perceptions of their own cultural identity as bicultural individuals. Furthermore, a potential link between cultural identity and bilingualism will be examined in order to identify positive and negative factors which could lead to more harmonious linguistic and cultural integration and successful careers in the German educational system. (Verlag, adapt).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)