Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLutz, Ronald (Hrsg.)
TitelDiversity and respect.
Problems of perception in the global agenda for social work.
Gefälligkeitsübersetzung: Diversität und Respekt. Wahrnehmungsprobleme in der globalen Agenda der Sozialarbeit.
QuelleOldenburg: Freire (2013), 125 S.    Verfügbarkeit 
ReiheInternationale Sozialarbeit. 9
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-86585-909-9
SchlagwörterRespekt; Empathie; Kind; Gesundheit; Entwicklungsland; Soziale Sicherung; Sozialarbeit; Heterogenität; Verschiedenheit; Vielfalt; Afrika; Asien; Indien; Republik Südafrika; Subsahara-Afrika; Südasien; Südliches Afrika
Abstract"In the context of increasing xenophobic tendencies, partly caused by fundamentalism and populism, a new priority of religious radicalism, a diverse range of displacement processes and a socio-political as well as social work-perspective have been discussed at the second international week at the University of Applied Sciences Erfurt. It actually focused 'cultures of differences' and its inherent demand for mutual respect and appreciation of others. This international conference was furthermore characterized by the research program 'Social Work of the South', in which scientists from different universities and think tanks collaborate in a loose network, discussing and regularly publishing on emerging issues in the field. The different contributions of invited international speakers have been collected in this book." (publisher's description). Content: Ronald Lutz: Diversity and Respect in the Agenda of Social Work of the South (9-13); Stephan J. Kramer: Introduction to the Conference "Diversity and Respect" (15-19); Mark Lawrence: The Moon at the Edge of Words. Problems of Spatiality and Diversity in the Global Agenda for Social Work (21-50); Manfred Liebet: Children's Rights Contextualized. Why Rights only Make Sense if they are Connected to the Children's Life (51-61); Michael (Miki) Motola: Development of Empathy Skills in Teacher Training (63-67); George Mpedi: Diversity and Respect: Perspectives from the South African Social Security System (69-82); Liliya Klos: Approaching Diversity Issues from the Health Perspective (83-96); Anjali Gandhi: Unity in Diversity: A Profile of India (97-108); Neelam Sukhramani, Shweta Verma: Disability as Diversity: The Indian Perception (109-122).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)