Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Elster, Doris; Barendziak, Tanja; Haskamp, Friederike; Kastenholz, Lena |
---|---|
Titel | Pre-service teacher education for a sustainable future. Insights into the INQUIRE course Bremen. |
Quelle | Aus: Eilks, Ingo (Hrsg.); Markic, Silvija (Hrsg.); Ralle, Bernd (Hrsg.): Science education research and education for sustainable development. A collection of invited papers inspired by the 22nd Symposium on Chemistry and Science Education held at the University of Bremen, 19 - 21 June 2014. 1. Aufl. Aachen: Shaker (2014) S. 225-230 |
Reihe | Beiträge zur Didaktik |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8440-3150-8 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Lehrerbildung; Forschendes Lernen; Fachdidaktik; Artenvielfalt; Biologieunterricht; Klimawandel; Europäische Bildungsarbeit; Nachhaltige Entwicklung; Bremen; Deutschland; Europa |
Abstract | INQUIRE for Teacher Student is a preservice teacher education course that fosters inquiry-based science in the context of biodiversity loss and climate change. In the study results about the professional development of the teacher candidates are reported. |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2015/2 |