Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurmeister, Petra; Ewig, Michael; Frey, Evelyn; Rimmele, Marisa
TitelCLIL-teacher training at the university level.
Bridging the gap between theory and practice.
QuelleAus: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Viebrock, Britta (Hrsg.): Content and language integrated learning (CLIL) in Europe. Research perspectives on policy and practice. Frankfurt am Main: P. Lang (2013) S. 145-156Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-64400-3
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Gruppendiskussion; Interview; Pilotstudie; Bildungsbiografie; Biologieunterricht; Curriculum; Deutschland; Englisch; Interview; Mehrsprachigkeit; Hochschule; Lehramtsstudent; Gruppendiskussion; Unterrichtssprache; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Feedback; Curriculum; Biologieunterricht; Unterrichtssprache; Bilingualer Unterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Seminar; Hochschule; Deutschland; Weingarten
AbstractThis article summarises the findings of a pilot study which explores how university students plan CLIL science lessons. It was undertaken in an interdisciplinary TEFL-Biology seminar which aims at introducing CLIL and providing opportunities for groups of students to plan and teach CLIL lessons at schools. The research questions derive from experiences in the previous CLIL seminar which showed that some students had problems integrating language and content and planned lessons with a dominant focus either on the language or on the content instead. These observations led the authors to assume that the students' subject disciplines and subject specialisations might have had an influence on the lesson planning processes. The hypotheses were confirmed by analyses of tape-recorded group discussions and guided interviews. The results suggest positive effects on CLIL lessons if students with different subject disciplines and subject specialisations cooperated in the planning process. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: