Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | PISA 2012 results. 6. Students and money. Financial literacy skills for the 21st century. |
Quelle | Paris: OECD (2014), 200 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-20808-9; 978-92-64-20808-7 |
DOI | 10.1787/9789264208094-en |
Schlagwörter | Bildung; Kompetenz; Einstellung (Psy); Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsangebot; Eltern; Schule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Unterrichtsinhalt; Sprache; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Geld; Konsumverhalten; Ökonomie; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Belgien; China; Estland; Flandern; Frankreich; Israel; Italien; Kolumbien; Kroatien; Lettland; Neuseeland; OECD-Staaten; Polen; Russland; Schanghai; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; USA |
Abstract | This sixth volume of PISA 2012 results examines 15-year-old students' performance in financial literacy in the 18 countries and economies that participated in this optional assessment. It also discusses the relationship of financial literacy to students' and their families' background and to students' mathematics and reading skills. The volume also explores students' access to money and their experience with financial matters. In addition, it provides an overview of the current status of financial education in schools and highlights relevant case studies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/2 |