Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReay, Diane; Crozier, Gill; James, David
TitelWhite middle-class identities and urban schooling.
1. paperback publ.
QuelleBasingstoke u.a.: Palgrave Macmillan (2013), XII, 201 S.    Verfügbarkeit 
ReiheIdentity studies in the social sciences
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. 183-196
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-137-35501-8; 978-1-137-35501-0
SchlagwörterBefragung; Interview; Qualitative Forschung; Sozialforschung; Bewusstsein; Identifikation; Identität; Psychosoziale Situation; Familie; Ethnografie; Eltern; Schule; Schulwahl; Stadt; Datenanalyse; Moral; Wertvorstellung; Demokratie; Ethnische Identität; Neoliberalismus; Soziale Schicht; Habitus; Lebensführung; Ethnische Gruppe; Bürgertum; Junger Erwachsener; Großbritannien
AbstractDecades of neo-liberal reforms have established a market in secondary schooling, where "choice" and "diversity" are expected to drive up standards and maximize individual responsibility. This is known to favour middle class people. But what of those middle classes deliberately choosing ordinary and even "low performing" secondary schools for their children? What are their motives, and how do they experience the choice? What is it like for the young people themselves? Where do they end up? And what does all this show us about contemporary white middle class identity and its formation? This [...] study offers some answers to these questions. Based on detailed fieldwork with parents and children, it examines "against-the-grain" school choices, looking in particular at family history, locality, the nature of "choice" itself and associated anxieties, relationships to other ethnic groups and to whiteness, and the implications for democracy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)