Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelA teachers' guide to TALIS 2013.
QuelleParis: OECD publ. (2014), 28 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTeaching and learning International survey
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2312-9638
ISBN92-64-21607-3; 978-92-64-21607-5
DOI10.1787/9789264216075-en
SchlagwörterFragebogenerhebung; Einstellung (Psy); Selbstwirksamkeit; Wertschätzung; Zufriedenheit; Schulleitung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerkollegium; Feedback; Überzeugung; Arbeit; Beruf; Professionalisierung; Arbeitszeit; Internationaler Vergleich; Kooperation; Unterstützung; OECD-Staaten
AbstractThe OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) is a large-scale international survey that focuses on the working conditions of teachers and the learning environment in schools. TALIS, a collaboration among participating countries and economies, the OECD, an international research consortium, social partners and the European Commission, aims to provide valid, timely and comparable information to help countries review and define policies for developing a high-quality teaching workforce. TALIS examines the ways in which teachers' work is recognised, appraised and rewarded, and assesses teachers' participation in professional development activities. The study provides insights into teachers' beliefs about and attitudes towards teaching, the pedagogical practices that they adopt, and the factors related to teachers' sense of self-efficacy and job satisfaction. TALIS also examines the roles of school leaders and the support they give their teachers. The first cycle of TALIS was conducted in 2008 and surveyed teachers and school leaders of lower secondary education in 24 countries. In 2013, 34 countries and economies participated in TALIS. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: