Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Tan; Chen, Ang; Chen, Senlin; Deockki, Hong; Loflin, Jerry; Ennis, Catherine
TitelConstructing cardiovascular fitness knowledge in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Aufbereitung von Wissen zur kardiovaskulären Fitness im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 20 (2014) 4, S. 425-443Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14524865
SchlagwörterWissen; Erziehungswissenschaft; Leistungsfähigkeit; Aktivität; Motorisches Lernen; Wissenserwerb; Wissensvermittlung; Atmungssystem; Herz-Kreislauf-System; Gesundheitsfürsorge; Fitness; Körpererziehung; Sportaktivität; Sportunterricht; Lebensführung
AbstractIn physical education, it has become necessary for children to learn kinesiological knowledge for understanding the benefits of physical activity and developing a physically active lifestyle. This study was conducted to determine the extent to which cognitive assignments about healthful living and fitness contributed to knowledge growth on cardiorespiratory fitness and health. Fourth grade students (N = 616) from 15 randomly sampled urban elementary schools completed 34 cognitive assignments related to the cardiorespiratory physical activities they were engaged in across 10 lessons. Performance on the assignments were analyzed in relation to their knowledge gain measured using a standardized knowledge test. A multivariate discriminant analysis revealed that the cognitive assignments contributed to knowledge gain but the contribution varied assignment by assignment. A multiple regression analysis indicated that students' assignment performance by lesson contributed positively to their knowledge growth scores. A content analysis based on the constructivist learning framework showed that observing-reasoning assignments contributed the most to knowledge growth. Analytical and analytical-application assignments contributed less than the constructivist theories would predict. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: