Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHackl, Bernd; Hummel, Sandra
TitelEaster holidays.
Corporal communication and what is learned in school.
QuelleAus: Bergstedt, Bosse (Hrsg.); Herbert, Anna (Hrsg.); Kraus, Anja (Hrsg.); Wulf, Christoph (Hrsg.): Tacit dimensions of pedagogy. Münster u.a.: Waxmann (2012) S. 73-95Verfügbarkeit 
ReiheEuropean studies on educational practices. 1
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN2193-7141
ISBN978-3-8309-2649-8
SchlagwörterPädagogisches Handeln; Forschungsdesign; Ausdruck; Kommunikation; Kommunikationsforschung; Psychologie; Soziale Interaktion; Schüler-Lehrer-Beziehung; Lehr-Lern-Forschung; Unterrichtsforschung; Videoaufzeichnung; Körpersprache
AbstractAfter the presentation of some results from the relevant literature, the authors will exemplify the consequences of implicit communication structures by means of a case study. [...] By referring to objective hermeneutics they analyze a short passage of verbal and corporal interaction between a teacher and her students. At first "acting as a friend" the teacher introduces a new topic as if it were a special present to the students. As the students take her at her word, she proceeds the lesson in a strict manner. These verbal and corporal messages are obviously transmitted in very short spans of time, they are beyond consciousness and have the effect of assuring their "tacitness". [...] The authors analyze a short passage of verbal and corporal interaction between a teacher and her students. At first "acting as a friend" the teacher introduces a new topic as if it were a special present to the students. As the students take her at her word, she proceeds the lesson in a strict manner. These verbal and corporal messages are obviously transmitted in very short spans of time, they are beyond consciousness and have the effect of assuring their "tacitness". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: