Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaabidi, Hicham
TitelTextbook evaluation: "Visa to the World" as case study.
Evaluating textbooks from the teachers' perspective. 1. Aufl.
QuelleSaarbrücken: LAP, Lambert Academic Publ. (2014), VII, 96 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-659-54713-1; 978-3-659-54713-3
SchlagwörterSekundarstufe I; Lehrer; Lehrwerkanalyse; Schulbuch; Angewandte Linguistik; Englischunterricht; Marokko
AbstractThis book attempts to assess the effectiveness of the textbook, "Visa to the World" designed for Moroccan High School Students. The evaluation is carried out on the basis of seven main criteria: the physical appearance and format of the textbook, the accompanying materials, the content and the topics, the exercises and the activities, cultural presentation, the four skills and the language methods. On the whole, the main conclusion that can be drawn from the results of this study is that teachers' perceptions about the particular textbook are negative in general. Indeed, both quantitative and qualitative results of this investigation enable us to deduce some implications, which will provide guidance to the textbook writers and evaluators. One of the most significant implications that can be drawn from this research is the necessity to carry out a detailed needs analysis before designing a textbook. Thus, both teachers and students' needs should be assessed and taken into consideration in preparing and evaluating a textbook.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: