Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlag, Thomas; Suhner, Jasmine
TitelAusbildung für Religionslehrpersonen in der Schweiz.
QuelleIn: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 66 (2014) 2, S. 167-178Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1437-7160; 2366-7796
DOI10.1515/zpt-2014-0209
SchlagwörterLehrer; Lehrerausbildung; Religionsunterricht; Professionalisierung; Bologna-Prozess; Schweiz
AbstractTraining for teachers of religion in Switzerland has so far shown a broad variety and plurality of different aims and models, due to the plurality of cantonal frameworks and different political understanding of Religion Education in school. The article describes that due to the process of Bologna and the political initiative of a nationwide common curriculum for all school subjects (Lehrplan 21) the development of standardized models of Religious Education as well as teacher training is underway. It also shows that faculties and colleges of education have already developed specific training models, which in this article are presented exemplarily. But these developments so far lack a clear understanding of which competences teachers should acquire through these educational measures and which role theology and religious education could play in this context of academic and professional education.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: