Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAßmann, Christian; Steinhauer, Hans Walter; Zinn, Sabine; Goßmann, Solange
TitelSampling and weighting the kindergarten cohort sample of the National Educational Panel Study.
QuelleBamberg: Otto-Friedrich-Univ. (2013), 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Working Papers. 29
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterAntwortverhalten; Bildungsforschung; Kohortenanalyse; Längsschnittuntersuchung; Panel; Untersuchungsmethode; Stichprobe; Kindergarten; Kindergartenkind; Deutschland
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) surveys a cohort sample of Kindergarten children (Starting Cohort 2, SC2) and releases corresponding Scientific Use Files, see doi:10.5157/NEPS:SC2:2.0.0 for the actual version. This paper gives details on the applied indirect sampling procedure, the derivation of design weights, their successive adjustments, and the derivation of panel weights. Sampling of Kindergartens is based on an indirect approach because a sampling frame for direct sampling is available neither for Kindergarten children nor for Kindergarten institutions. Starting out with a sample of elementary schools, we draw on Kindergartens that were supplying these elementary schools with first-grade students in school year 2009/2010. After correcting for institutional and individual unit nonresponse each panel cohort member is assigned an adjusted design weight. Relying on these, for all panel waves cross-sectional and longitudinal weights are computed. Furthermore, weights are given for subgroups of the panel cohorts that are of special interest in our analysis. This concerns particularly the group of children continually taking part in the successive waves of the survey and the group of children and parents participating jointly. Analysis via probit regresions highlights the factors influencing the participation probability. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: