Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLippman, Laura H.; Anderson Moore, Kristin; Guzman, Lina; Ryberg, Renee; McIntosh, Hugh
TitelFlourishing children.
Defining and testing indicators of positive development.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2014), VII, 105 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringer-briefs in well-being and quality of life research
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN9-401-78606-2; 978-9-401-78606-5
DOI10.1007/978-94-017-8607-2
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Methode; Skalierung; Entwicklungsphase; Entwicklungspsychologie; Diagnostik; Psychometrie; Soziale Entwicklung; Adoleszenz; Entwicklungspädagogik; Messverfahren; Entwicklung; Klassifikation; Jugendlicher; USA
AbstractThis volume presents the results of the Flourishing Children Project. The study addressed gaps in the research on indicators of positive development of adolescents. Such indicators are essential for the balanced and scientifically sound study of adolescents. Yet measures of many aspects of flourishing are not available, and when they do exist, they are rarely measured in a developmentally appropriate manner for adolescents. In addition, they are often too long for program evaluations and surveys, have not been tested on diverse populations, nor carefully validated as predictors of positive outcomes. The Flourishing Children Project undertook the development of scales for adolescents ages 12-17 for 19 aspects of flourishing covering six domains: flourishing in school and work, personal flourishing, flourishing in relationships, relationship skills, helping others to flourish, and environmental stewardship. This volume describes the four-stage process of developing the scales, including: Reviewing the literature for extant measures for items to test and synthesizing the existing research into consensus definitions for each construct; conducting cognitive testing of items with adolescents and their parents; pilot testing the items; and conducting psychometric analyses. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: