Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBylinski, Ursula; Rützel, Josef
Titel"Training for all" calls for a pedagogy of diversity.
QuelleIn: BWP. Special Edition, 42 (2013) S : Vocational education and training - new challenges, S. 46-49
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBenachteiligtenförderung; Inklusion; Übergangssystem
Abstract"The aim behind the principle of "training for all" is to enable all young people to achieve integra tion into employment and society through an initial vocational qualification in a skilled occupation. It is the vision of inclusive education to give all young people access to high-quality education, putting everyone in a position to develop his or her potential. In the UNESCO "Education for All" pro gramme this is formulated as a universal aspiration, irrespective of a person's gender, social and economic conditions or particular learning needs. This article looks at which steps have been taken, what has been achieved so far and where further action is needed in order to progress towards this goal. It also asks how important the concept of inclusion is for the assistance of disadvantaged individuals in the vocational training system." (Autorenreferat, BIBB-Doku).
Erfasst vonBundesinstitut für Berufsbildung, Bonn
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "BWP. Special Edition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: