Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitcomb, Sara A.; Merrell, Kenneth W.
TitelBehavioral, social, and emotional assessment of children and adolescents.
, 1. publ. 4. ed.
QuelleNew York u.a.: Routledge (2013), XXVII, 489 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 437-478
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-87302-9; 978-0-415-87302-4
SchlagwörterBefragungstechnik; Beobachtung; Erhebungsinstrument; Interview; Methode; Selbstevaluation; Soziometrie; Akkulturation; Angst; Apperzeption; Depression; Emotionale Intelligenz; Psychologische Statistik; Selbsteinschätzung; Diagnostik; Diagnostischer Test; Psychodiagnostik; Psychometrie; Testmethodik; Testverfahren; Soziale Entwicklung; Adoleszenz; Kindheit; Verhaltensauffälligkeit; Soziales Verhalten; Anpassungsstörung; Messverfahren; Psychiatrie; Bewertung; Heterogenität; Klassifikation; Afroamerikaner; Hispanoamerikaner; USA
AbstractThe book provides a comprehensive foundation and guide for conducting conceptually sound, culturally responsive, and ecologically-oriented assessments of student social and emotional behavior. It is aimed at graduate students, practitioners, and researchers in the fields of school psychology, child clinical psychology, and special education, but will also be of interest to those in related disciplines such as counseling psychology, child psychiatry, and social work. Keeping intact many of the same premises and pedagogy of the previous editions, this revised and updated fourth edition has been re-organized to emphasize culturally responsive reflective practice, with added content including updated assessment tools and strategies to be used within a Response to Intervention (RtI) framework. In addition to updating all chapters to reflect current research and data, authors [...] move away from a more narrow view of social skills to reflect an expanded notion of strengths-based assessment, which includes such traits as coping skills, resilience, problem-solving ability, emotional knowledge, and empathy. Throughout, they strive to increase professional standards in the practice of psychological and educational assessment of children and adolescents, providing a solid, evidence-based foundation for assessment. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: