Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDieterich, Veit-Jakobus
TitelNeuer Atheismus und Religionsunterricht.
QuelleIn: Glaube und Lernen, 28 (2013) 2, S. 193-210Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0179-3551
SchlagwörterReligionsunterricht; Atheismus
AbstractThe impetus of New Atheism is not only specifically critical towards religion, it also tries to influence the development and education of adolescents through antireligious children's books that are heavily based on clichés (section 1). Studies in developmental psychology and sociology of adolescence show that the common juxtaposition of belief in God vs. atheism has become obsolete for the majority of adolescents, even if individual patterns of argumentation of New Atheism matter for certain ways of thoughts and attitudes (section 2). Therefore, it would be wise if curricula and school books for religious education covered the topic (section 3). It can be implemented in lessons in three ways: through provocative discussion, treatment of multi-perspectival approaches to reality, and through highlighting and reflecting on the momentum of religious criticism in the biblical or theological perspective itself (section 4).
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Glaube und Lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: