Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLagattuta, Kristin Hansen (Hrsg.)
TitelChildren and emotion.
New insights into developmental affective science.
QuelleBasel u.a.: Karger (2014), IX, 121 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheContributions to human development. 26
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN0301-4193
ISBN3-318-02488-0; 978-3-318-02488-3
DOI10.1159/isbn.978-3-318-02489-0
SchlagwörterAngst; Emotion; Emotionale Intelligenz; Entwicklungspsychologie; Entwicklungsstörung; Erinnerung; Kognitive Entwicklung; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Soziale Beziehung; Sozialisation; Kindesmisshandlung; Moderation; Entwicklungspädagogik; Unterrichtsmethode; Entwicklungsphysiologie; Mediationsverfahren; Intervention
AbstractThis publication brings together leading emotion researchers whose work has pioneered new questions, methods, and levels of analyses for investigating development and individual differences in how infants and children attend to, categorize, understand, talk about, and regulate emotions. Topics include infant attention and processing of emotions, developmental affective psychophysiology, emotions in maltreated children, attention biases and anxiety, emotional competence and social interactions, cultural differences in emotion socialization, gender and parent-child reminiscing about emotional events, family emotion conversations and socio-cognitive development, and causal reasoning about emotions. These contributions lay a foundation for new scientific discoveries in developmental affective science, and they inform evidence-based practices and interventions aimed at promoting children's emotional wellbeing. Given the centrality of emotions to children's development, this volume provides a valuable resource for developmental researchers and clinicians, as well as for parents, educators, and policy makers. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: