Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmyth, John; Wrigley, Terry
TitelLiving on the edge.
Rethinking poverty, class and schooling.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), XII, 239 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdolescent cultures, school & society. 61
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. [209]-228
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1091-1464
ISBN1-4331-1685-5; 978-1-4331-1685-8
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziales Milieu; Bildungspolitik; Schulreform; Benachteiligtenförderung; Schulentwicklung; Vererbung; Armut; Klassengesellschaft; Nachbarschaft; Neoliberalismus; Soziale Schicht; Sozialpolitik; Benachteiligung; Unterschicht; Benachteiligtes Kind
AbstractThis book confronts one of the most enduring and controversial issues in education - the nexus between poverty and underachievement. The topic has become a key contemporary battleground in the struggle to raise standards. The book maps and compares a number of competing explanations, critiques inadequate and deficit accounts, and offers a more convincing and useful theory. The authors challenge the view that problems can be fixed by discrete initiatives, which in many instances are deeply rooted in deficit views of youth, families and communities. The book systematically interrogates a range of explanations based outside as well as inside schools. It draws upon positive examples of schools which are succeeding in engaging marginalized young people, providing worthwhile forms of learning, and improving young lives. It is a 'must read' for anyone concerned about or implicated in the struggle for more socially just forms of education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: