Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWerquin, Patrick
InstitutionOECD
TitelRecognising non-formal and informal learning.
Outcomes, policies and practices.
QuelleParis: OECD (2010), 91 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-06384-6; 978-92-64-06384-6
DOI10.1787/9789264063853-en
SchlagwörterNon-formale Bildung; Informelles Lernen; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Zertifizierung; Afrika; Asien; Australien; Belgien; Chile; Deutschland; Dänemark; Europa; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Kanada; Korea, Republik; Mexiko; Niederlande; Nordamerika; Norwegen; Schweiz; Slowenien; Spanien; Südafrika (Staat); Südamerika; Tschechische Republik; Ungarn; Österreich
AbstractAlthough learning often takes place within formal settings and designated environments, a great deal of valuable learning also occurs either deliberately or informally in everyday life. Policy makers in OECD countries have become increasingly aware that non-formal and informal learning represents a rich source of human capital. Policies which recognise this can play a significant role in a coherent lifelong learning framework, and present practices can be improved to make the knowledge and competencies people acquire outside of formal schooling more visible. The challenge for policy makers is to develop processes for recognising such learning, processes that will generate net benefits both to individuals and to society at large. This report, based on an OECD review in 22 countries, explores the advantages of recognising non-formal and informal learning outcomes, takes stock of existing policies and practices, and recommends how to organise recognition of these learning systems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: