Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLogan, Samuel; Robinson, Leah; Webster, E. Kipling; Barber, Laura
TitelExploring preschoolers' engagement and perceived physical competence in an autonomy-based object control skill intervention.
A preliminary study.
Gefälligkeitsübersetzung: Untersuchung des Engagements und der wahrgenommenen körperlichen Kompetenz von Vorschülern in einer autonomiebasierten Intervention zur Förderung der Objektkontrolle. Eine vorläufige Untersuchung.
QuelleIn: European physical education review, 19 (2013) 3, S. 302-314Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X13495627
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungssteigerung; Motorische Leistungsfähigkeit; Filmanalyse; Kind; Vorschulalter; Motivation; Unterrichtsmethode; Engagement; Bewegung (Motorische); Bewegungsaufgabe; Bewegungsausführung; Sportmotorik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Aufzeichnung; Intervention
AbstractThe purpose of this study was to describe children's engagement during two (high and low) autonomy-based climates. Twenty-five preschool children participated in a nine-week object control skill intervention. Children completed the object control subscale of the Test of Gross Motor Development 2nd Edition and the perceived physical competence subscale of Harter and Pike's Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance (1984). Skill attempts were tallied by video analyses. A skill attempt was considered appropriate if the movement was consistent with the correct execution of the skill and the goal of the task. Findings indicate (a) no significant difference in appropriate skill attempts between each climate, (b) no significant difference in appropriate skill attempts of low- and high- skilled children in each climate, (c) regardless of climate, children improved in object control percentile and low-skilled children improved significantly more than high-skilled children, and (d) high-autonomy group children significantly improved in pre- to post- intervention on perceived competence compared to the low-autonomy group, regardless of skill level. High-autonomy climates provide variations of task difficulty that may promote the development of perceived physical competence of preschool children. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: