Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicaise, Virginie; Bois, Julien E.; Fairclough, Stuart J.; Amorose, Anthony J.; Cogerino, Genevieve
TitelGirls' and boys' perceptions of physical education teachers' feedback.
Effects on performance and psychological responses.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wahrnehmung über das Feedback von Sportlehrern bei Mädchen und Jungen. Auswirkungen auf die Leistung und psychologische Reaktionen.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 25 (2007) 8, S. 915-926
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640410600898095
SchlagwörterKompetenz; Freude; Leistungsfähigkeit; Wahrnehmung; Junge; Lehrer; Lehrerverhalten; Schulkind; Feedback; Kinder- und Jugendsport; Sport; Sportpsychologie; Sportunterricht; Sportwissenschaft; Geschlechtsspezifik; Mädchen
AbstractIn this study, we examined the perceptions of physical education (PE) teachers' feedback patterns with female and male high school students (n = 325). Eight physical education teachers (4 females and 4 males) were involved. We examined (a) whether teachers' feedback was perceived differently by boys and girls, and how the sex of the teacher influenced these perceptions, and (b) the effects of types of feedback (praise, no response-successful, encouragement, technical information, criticism, no response-unsuccessful, and teacher's invested time) on students' perceived competence, effort, enjoyment, and their PE performance. A multivariate analysis revealed an interaction between teacher and student gender on perceptions of teacher feedback. Hierarchical regression analyses highlighted that the perceived feedback significantly predicted students' perceptions of competence (Delta R 2 = 0.088), effort (Delta R 2 = 0.119), enjoyment (Delta R 2 = 0.085), and their PE performance (Delta R 2 = 0.039) after accounting for the gender of the students and teachers and the students' initial PE performance. The perceptions of praise and teachers' invested time were positively linked with the dependent variables, whereas encouragement and technical information and criticism were negatively linked. The findings are discussed in terms of teaching effectiveness and gender equity. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: