Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDybinska, Ewa; Kaca, Marcin; Ambrozy, Tadeusz; Ambrozy, Dorota; Mucha, Dariusz
TitelZnacenie peredaci vizual'no-verbal'noj informacii na effekty obucenija plavaniju.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Bedeutung der Übertragung visuell-verbaler Informationen für Lerneffekte im Schwimmtraining.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2013) 10, S. 45-48Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterLehrer; Lehrersprache; Lernen; Informationsaufnahme; Methodik; Wissensvermittlung; Lehrplan; Lehrstoff; Audiovisuelles Medium; Bewegungslehre; Schwimmen; Sportpädagogik; Trainingslehre; Trainingsmethode; Wassersport; Effektivität; Informationsprozess; Informationsverarbeitung; Informationsvermittlung; Visuelle Information
AbstractThe purpose of the study was to define the relations between the conveyed visual-verbal information transfer with the use of modern audiovisual methods, and estimate efficiency of learning and teaching to swim on the example of students being educated in the field of motor skills. The research was conducted with 76 first-year students of University of Physical Education in Krakow using the natural educational experiment enhanced with the parallel clinical study. The aim of the teaching process was mastering dolphin kick skills by the subjects. The experimental factor was the teaching method consisting in stimulating the student's cognitive sphere via the enriched verbal-visual information in the experimental group opposed to traditional didactic method applied in the control group. In teaching motor skills (especially with complex structure) various methods of verbal-visual information transfer should be introduced, specifically those influencing the students' cognitive sphere, preferably using modern audio-visual techniques. Introducing self-observation and self-assessment of swimming skills (done by a student) by recording and displaying the motion contributes to better and faster acquiring swimming skills. Thus, one should aim at developing such a way of transferring visual and verbal information which will enable to see significant positive results from the very beginning of its implementation, coming from teacher's didactic activities and student's involvement. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: