Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCauwenberghe, Eveline van; Craemer, Marieke de; Decker, Ellen de; Bourdeaudhuij, Ilse de; Cardon, Greet
TitelThe impact of a teacher-led structured physical activity session on preschoolers' sedentary and physical activity levels.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss einer vom Lehrer angeleiteten strukturierten körperlich aktivierenden Unterrichtseinheit auf das Ausmaß körperlicher Inaktivität und Aktivität von Vorschulkindern.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 16 (2013) 5, S. 422-426
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2012.11.883
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Passivität; Lebensführung; Lehrer; Sensor; Messung; Sport; Sportmedizin; Vorschulerziehung; Bewegungserziehung; Sportpädagogik; Aktivität; Beschleunigung; Passivität; Unterrichtseinheit; Gesundheitsförderung; Vorschulalter; Vorschulerziehung; Lehrer; Aktivität; Unterrichtseinheit; Gesundheitsförderung; Messung; Sensor; Beschleunigung; Bewegung (Motorische); Bewegungserziehung; Körpererziehung; Sport; Sportmedizin; Sportpädagogik; Lebensführung
AbstractObjectives: The purpose of this observational study was to examine differences in preschoolers' sedentary time and physical activity (PA) participation between preschool-attending weekdays with and without a teacher-led structured PA session. Design: A sample of 200 preschoolers (5.3±0.4y; 113 boys) from 26 preschools in Flanders, Belgium were included in data analysis. Methods: Participants wore a GT1M ActiGraph accelerometer on one preschool-attending weekday with and on one preschool-attending weekday without the provision of a teacher-led structured PA session. Preschoolers' sedentary time, light PA, and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) during the time in preschool (08:00-16:00h) and after preschool (16:00-20:00h) were estimated. To assess differences in the outcome measures between both days, multi-level linear regression models were conducted. Results: During the time at preschool, lower sedentary levels (beta=13.0min; SE=1.6; p(0.001) and higher light PA (beta=2.9min; SE=0.7 p(0.001) and MVPA levels (beta=10.1min; SE=1.1; p(0.001) were prevalent on days with a structured PA session compared to days without a structured PA session in both boys and girls. After preschool, no differences were found between both days in sedentary time (beta=0.7; SE=1.4; p)0.05), light PA (beta=0.3; SE=0.5; p)0.05), and MVPA (beta=0.3; SE=0.9; p)0.05). Conclusions: The results demonstrate that no compensatory changes were found after preschool for the structured PA session during the preschool hours. Therefore, a teacher-led structured PA session integrated in the preschool curriculum is a promising mean to decrease sedentary time and to increase PA in preschool-aged boys and girls. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: