Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcIlven, Peter; Beccaria, Gavin; Burton, Lorelle J.
TitelBeyond conscientiousness.
Career optimism and satisfaction with academic major.
Gefälligkeitsübersetzung: Mehr als Pflichtbewusstsein. Optimistische Berufserwartungen und Zufriedenheit mit dem Studienfach.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 83 (2013) 3, S. 229-236Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2013.05.005
SchlagwörterZuverlässigkeit; Einstellung (Psy); Persönlichkeitsmerkmal; Persönlichkeitspsychologie; Psychischer Faktor; Selbsteinschätzung; Einkommenserwartung; Berufserfolg; Berufserwartung; Karriereplanung; Studienfach; Altersabhängigkeit; Alter; Student; Australien
Abstract"The study focuses on psychological predictors of academic major satisfaction. According to the career construction theory (Savickas, 2005), vocational personality and career adaptability should generate career satisfaction. In this study, vocational personality was operationalised as Big Five conscientiousness, and career adaptability was operationalised as generalised self-efficacy and career optimism. A sample (N = 529) of university students completed an online survey. The resultant data were used to construct a structural model of the hypothesised relationships among variables. A good fitting model [?2 = 10.454 (7) p = .164; GFI = .993; CFI = .999; RMSEA ( .031 (( .001 - .066)] indicated that career optimism fully mediated the relationship between conscientiousness and academic major satisfaction. Results were consistent with previous research into personality and academic performance. Moreover, the results highlight the significant role of optimism in satisfaction with career generally, and studies, specifically. Suggestions are made for future research into modelling the relationships according to different academic disciplines and for the potential role of optimism as a learning objective for career education and counseling. " (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: