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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
One of the most consistent pronunciation problems that speakers with a German-language background (and also many other backgrounds) have is that they replace the vowel /æ/ in words like 'bad', 'hand', 'black' etc. by the closest counterpart from their own language (in case of German /e/). Since /e/ is also part of the English phoneme inventory (cf. homophonous word pairs like English 'bet' and German 'Bett' - 'bed'), this substitution leads to a merger of phonemes in the target language. In this paper, the author first investigates the significance of this merger for foreign language teaching. He then turns to a linguistic description of the vowel before, finally, looking at a number of teaching strategies for this problem. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2014/2
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Standortunabhängige Dienste
0932-6936
Schmitt, Holger: Teaching the TRAP vowel to speakers with a German-language background. 2013.
3198814
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