Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHultén, Magnus
TitelBoundary objects and curriculum change.
The case of integrated versus subject-based teaching.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 45 (2013) 6, S. 790-813Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2013.812245
SchlagwörterPflichtschule; Curriculumentwicklung; Ganzheitlicher Unterricht
AbstractThe article examines the stability and success of ideas within pedagogical discourses. Why do certain ideas attract actors and how does change come about? These general questions are dealt with through considering the example of the swift spread of an interdisciplinary idea, arbetsområde (translated to 'spheres of work') in the process of a Swedish national curriculum reform 1966-1967. How did it manage to become such a central concept in the curriculum? The article uses the concept of the boundary object in order to understand the popularity of the 'spheres of work' concept. Boundary objects have normally been used to explain the rigidity of science, and how the heterogeneity of different actors normally involved in the production of scientific knowledge can be coordinated and result in generalizable findings. However, lately, they have been applied to the field of curriculum studies. In this study, a boundary object pinpoints the fact that curricular solutions can be about coordinating different types of actors with different stakes in the making of a curriculum.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: