Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOhlert, Jeannine; Kleinert, Jens
TitelSocial loafing during preparation for performance situations. The preloafing effect.
QuelleIn: Social psychology, 44 (2013) 3, S. 231-237Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335; 2151-2590
DOI10.1027/1864-9335/a000107
SchlagwörterAnstrengung; Anstrengungsvermeidung; Gruppenbeziehung; Sozialpsychologie; Motivation; Gruppenarbeit; Leistung
AbstractSocial loafing describes the loss of motivation and effort within group situations. The study proposed to answer the question of whether social loafing also affects preparation for a group task. It was expected that participants preparing for an individual task would show a better quality of preparation than participants anticipating a group task. Furthermore, the correlation between social loafing during preparation (preloafing) and social loafing during the main task was examined. In a pilot study, preloafing was found in a sample of male students. The main study showed the same effect for females on a grip-strength endurance task. Contrary to expectations, the correlation between preloafing and social loafing was only moderate. Theoretical implications of the phenomenon are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: