Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSefton-Green, Julian
TitelLearning at not-school.
A review of study, theory, and advocacy for education in non-formal settings.
QuelleCambridge, Mass. u.a.: MIT Press (2013), VI, 92 S.Verfügbarkeit 
ReiheThe John D. and Catherine T. MacArthur Foundation reports on digital media and learning; Education, media
BeigabenLiteraturangaben S. [85]-92
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-262-51824-4; 978-0-262-51824-6
SchlagwörterBildung; Non-formale Bildung; Kreativität; Computernutzung; Medienarbeit; Informelles Lernen; Lernen; Lernumgebung; Lernort; Computer; Computerunterstützter Unterricht; Außerschulisches Lernen; Außerunterrichtliche Aktivität; Außerunterrichtliche Betreuung; Theaterpädagogik; Finanzierung; Außerschulische Jugendbildung; Freizeitangebot; Freizeiteinrichtung; Literaturbericht; Technik; Jugendzentrum; Europa; Großbritannien; USA
Abstract[The author] focuses on those organizations and institutions that have developed parallel to public schooling and have emerged as complements, supplements, or attempts to remediate the alleged failures of schools. He reviews salient principles, landmark studies, and theoretical approaches to learning in not-school environments, reporting on the latest scholarship in the field. He examines studies of creative media production and considers ideas of "learning-to-learn" that relate to analyses of language and technology. And he considers other forms of in-formal learning-in the home and in leisure activities-in terms of not-school experiences. Where possible, he compares the findings of US-based studies with those of non US-based studies, highlighting core conceptual issues and identifying what we often take for granted. Many not-school organizations and institutions set out to be different from schools, embodying different conceptions of community and educational values. The author's careful consideration of these learning environments in pedagogical terms offers a crucial way to understand how they work. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: