Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGonçalves, Susana (Hrsg.); Carpenter, Markus A. (Hrsg.)
TitelIntercultural policies and education.
Gefälligkeitsübersetzung: Interkulturelle Politiken und Bildung.
QuelleBern u.a.: Lang (2012), 255 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-03-431157-5; 978-3-03-431157-1
SchlagwörterIntegrative Pädagogik; Pädagogik; Fallstudie; Soziale Integration; Auslandspädagogik; Lehrer; Lehrerausbildung; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Kulturelle Integration; Multikulturelle Gesellschaft; Curriculum; Mehrsprachigkeit; Europäische Dimension; Großstadt; Interkulturelle Politik; Internationalisierung; Migration; Migrationshintergrund; Globalisierung; Hochschulbildung; Auslandsstudium; Internationaler Vergleich; Praxisbezug; Ausländer; Migrant; Student; Bulgarien; China; Dänemark; Großbritannien; Hongkong; Kroatien; Portugal; Schweden; Spanien; Ungarn
Abstract[This book] is concerned with educational challenges in multicultural societies. Educational policies, practices and strategies for fruitful coexistence in the multicultural school and classroom are explored and analysed through a collection of chapters designed and selected to provide readers with international, multidisciplinary and multidimensional perspectives on the topic. The first section of the book is focused on intercultural policies, pedagogy and curriculum, addressing aspects of interest to school management, like teacher recruitment, the internet, intercultural communication at school from a philosophical point of view. Further, the first part deals with the influence of phenomena such as globalization and includes an analysis of universalism and cosmopolitanism.The second part entails more specific approaches to education, the school and coexistence, by addressing a number of cases from European schools and results from educational projects, thus complementing the theoretical and conceptual framework presented in the first section. This collection of essays and case studies presents a reasonably comprehensive picture of the situation in Europe and contributes to a better understanding of pluralism in society and especially in school. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: