Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPovzun, V. D.; Povzun, A. A.; Apokin, V. V.; Sal'kov, A.V.
TitelRol' uceta bioritmov v povysenii akademiceskoj uspevaemosti studentov universiteta.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Rolle der Beachtung der Biorhythmen bei der Erhöhung der akademischen Leistungen von Universitätsstudenten.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, 62 (2013) 4, S. 86-88Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterPädagogik; Beeinflussung; Kognitive Leistung; Leistungsfähigkeit; Pädagogische Psychologie; Prüfungsordnung; Erfolgskontrolle; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Prüfungssituation; Biologie; Biologische Anthropologie; Biorhythmus; Chronobiologie; Neurophysiologie; Neuropsychologie; Studienfach; Leistung; Student
AbstractThe purpose of the present study was to determine the scope of the effect of students' biorhythms on their progress in studies. As follows from the studies of students' educational activity, students with a favorable biorhythmic type were the most successful in studies by single subjects within the examination in case of equal pedagogical requirements, whereas students with unfavorable biorhythms kept falling all day long. Thus, the carried out researches approved the fact that mental performance of subjects with favorable biorhythms is higher during the day, so biorhythms render a positive effect on the exam results in good days. This result is assumed to be able to give the grounds for the more optimal organization of the distribution of the session load not only for students of sports faculties. In view of the stable character of the day changes of students' inner rhythms and the fact that students and teacher are able to pre-forecast the potential progress and find the best variant of the terms of examination or test in the more comfortable period of time, it is possible to achieve a more qualitative result in their studies. Despite its argumentativeness, the given hypothesis has the right to be, along with deserved right of the distribution and practice of flexible realization of the curriculum, focused on the qualitative improvement of the results of education by means of improved conditions, including organizational ones. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: