Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLiljedahl, Peter
TitelIllumination: an affective experience?
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 2, S. 253-265
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0473-3
SchlagwörterErfahrung; Kreativität; Verstehen; Lernen; Entdeckung; Mathematik; Erfindung; Verständnis
AbstractWhat is the nature of illumination in mathematics? That is, what is it that sets illumination apart from other mathematical experiences? In this article, the answer to this question is pursued through a qualitative study that seeks to compare and contrast the AHA! experiences of preservice teachers with those of prominent research mathematicians. Using a methodology of analytic induction in conjunction with historical and contemporary theories of discovery, creativity, and invention along with theories of affect the anecdotal reflections of participants from these two populations are analysed. Results indicate that, although manifested differently in the two populations, what sets illumination apart from other mathematical experiences are the affective aspects of the experience.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: